Followers

Thursday, 18 August 2011

simbah sesuka hati

leya | 15:26 |


"Kejadian itu benar-benar mengejutkan saya. Saya sedih kerana pada tahun ini dia akan menyambut hari raya di hospital dalam kesakitan akibat kejadian ini. Saya harap pihak tidak bertanggungjawab diberi balasan setimpal,” kata Abdul Latiff Kassim, bapa kepada seorang lelaki yang disimbah asid ketika sedang menunggu rakannya berhampiran tandas awam di Jalan Raja Laut, 8 Ogos lalu.
 “Sebaik menerima berita anak saya disimbah asid, badan saya menjadi lemah dan tak tahu nak buat apa. Sepanjang pengetahuan saya, dia anak yang baik dan tidak pernah bermusuh dengan sesiapa.


SIMPATI...Muhd Khairun (kiri) berbual dengan mangsa di HKL, semalam.
mangsa asid (yg dibelakang kelihatan kacak dan tekun sekali..fiweett..)


kenapalah skrang ni musim orang kene simbah asid ha? macam main2 plak ngn benda alah tu..salah simbah bole buta tau tak? ditambah plak ngn kecacatan kekal pada kulit..die nk buat eksperimen agaknya nak menguji keberkesanan benda alah tu..tu yang main simbah jek kt sape2 ikut suke hati die..
sampai tak tercapai di akal fikiran ni sebab musabab nye penyimbah menyimbah asid tersebut kepada mangsa2 nye...gelap la mase depan mangsa simbahan asid tu ha..

aku dah jadi fobia plak bile banyak nau kes2 macam gini jadi...kalo dah takdir Allah bende tu nak jadi kt kite, maka akan jadi jugakla kn..sapela kite nak melawan takdir...Wallahualam...ape pun mintak la dijauhkan Amin...


8 comments:

SimplySeoul said...

Bahayanya...takut keluar rumah...

leya said...

tau xpe...knela slalu amik lngkah berjaga2 kn..dhla nk raya ni makin menjdi2 lak kes2 cmnie..

Cahaya Fajar said...

tak de keje nk simbah org..agaknya,die jeles kot sbb org tu lagi hnsem/lawa dari die..oppss!!!

fiq. said...

xde isi perut,,bute perut, bute hati,,hahaha

iMBobo said...

rakyat malaysia perlu lebih berhati-hati..org makin gila skrg ni..

ABU said...

kasihan kat dia..mana dapat acid2 ni..bodoh tul orng yg main simbah2 acid ni..

wah kemin lagi ko meng fiweeet mamat yg kat blkng tu..hahahaha gelak aku, tu pulak yg difokus hahahaha mengong...

leya said...

CahayaFajar: btol la kot agknye..xleh tgk org lebeh skit hehe ;p

fiq: isi perut ade tp hatinye xde..xberkat sbb buat keje mongok cmtu..

iMBobo: tula takut btol la skang nie..kalo nk rompak,rompak je la xyah la nk simbah asid bagai..

ABU: ntah ade jual kt 7e ke bnda alah tu sng btol dorg leh ade ek..
hehe si cameraman pon p selit mamat kt blkang tuh spe suh..kacak lak tu hua hua hua...;p

miss nadeeya said...

adeh.. gerun tgok si kena acid tu..tp sejuk hati bila tgok yang belakang tu.. awww, hai abg nsem..haha