Followers

Tuesday, 9 August 2011

Ciri-ciri LELAKI idaman WANITA

leya | 16:41 |

1) Sabar

Lelaki yang panas baran, ringan mulut mengeluarkan kata-kata kasar dan kurang manis mudah mencalarkan jiwa lembut wanita. Mereka yang sabar dalam menghadapi sebarang keadaan dan sentiasa tenang menimbulkan rasa kagum wanita pada lelaki begini.

2) Cekap

Sentiasa teratur dan cekap dalam setiap tugasan bukan sahaja ciri-ciri wanita tetapi ia juga menjadi tarikan untuk lelaki. Kecekapan menggambarkan nilai dirinya yang siap sedia, terancang dan tidak kelam - kabut. Bagi wanita yang dapat mendampingi lelaki begini adalah bonus untuknya


3) Penyayang

Berjiwa penyayang adalah kecenderungan melindungi diri dan orang lain daripada perkara yang tidak disukainya. Wanita dapat merasai kasih sayang yang lahir daripada jiwa lelaki yang menghormati ibu bapa dan orang lain. Selain itu lelaki yang melibatkan diri dengan aktiviti kemasyarakatan memerlukan perasaan penyayang untuk mendekati orang lain.

4) Mudah Mesra

Sikap lelaki yang mudah mesra membuatkan wanita mudah mendampinginya dan cuba mengenalinya dengan lebih dekat. Sikap serius dengan wajah tanpa senyuman hanya menjarakkan mereka.

5) Tegas

Ketegasan tidak bermaksud menyatakan sesuatu dengan suara yang lantang ataupun meninggi. Jauh sekali menggambarkan sifat orang yang degil dan tidak mahu beralah. Ketegasan yang membuatkan wanita cenderung kepada lelaki adalah ketegasan berasas, tidak mudah goyah, tetap pendirian dan jelas dengan apa yang dipegangnya.

6) Beragama

Lelaki mencari wanita beragama supaya mudah baginya menjaga dirinya semasa berjauhan. Wanita cenderung kepada lelaki yang mempunyai agama sebagai pembimbing. Bukti mudah kita dapat selak mana-mana akhbar dan majalah hiburan, apabila ditanya lelaki bagaimana yang diingini. Jawapannya pasti yang beriman dan ada didikan agama.

7) Peka

Wanita mudah terpaut pada lelaki yang peka dengan keadaanya, baik dalam keadaan ceria ataupun sebaliknya. Apabila lelaki dapat mengesan perbezaan emosi yang dialami oleh wanita, dia adalah seorang yang peka dengan keadaan. Ditambah lagi dengan sikap suka mendengar dan memberi pandangan membuatkan wanita itu berminat mendekatinya.

8) Kemas

Kekemasan dengan sedikit wangian ringan yang menyegarkan antara perkara awal yang menarik pandangan wanita, sesuai dengan fitrahnya suka melihat sesuatu yang bersih dan menarik. Bermula daripada kekemasan yang terpamer pada fizikal lelaki ia membawa kepada kecenderungan-kecenderungan lain selepasnya. Keadaan selekeh hanya memberi perspektif negative wanita padanya.

9) Jelas Pemikirannya

Lelaki yang keliru dan tidak jelas latar belakang hidupnya mudah ditolak oleh wanita. Tidak selamat bagi wanita apabila berhadapan dengan orang yang begini. Banyak perkara yang diragukan berkaitan dengan lelaki begini dan hanya menimbulkan kecurigaan pada wanita.



3 comments:

acheeqa_farhana said...

tapi susah sgt nak cari lelaki yg ade sume ciri2 kat ats kan..hehe

EyqaLuvender said...

i wish i could find a guy with all those characteristics...hurmmm...one in a million perhaps...hehe

leya said...

acheeqa: tula..xde yg sempurna tp kalo ade 4,5 ciri pun dh ok hihi ;)

EyqaLuvender: hehe btol tu one in a million tu..ssah gk nk cri zaman skang nie..