Followers

Monday, 29 December 2014

TSUNAMI : Selepas 10 Tahun (Aceh)

leya | 14:30 |

 
 
 
Alhamdulillah keadaan di Aceh sudah kembali kepada sedia kala walaupun mungkin tidak sama seperti 10 tahun dulu...semoga hidup mereka di sana diberkati Allah SWT...
Tidak lupa juga kepada mangsa2 banjir yg sedang melanda negara ketika ini, diharap tabah menghadapi dugaan besar ini dan semoga Allah SWT mendengar rintihan dan doa kami seluruh rakyat di segenap pelusuk negeri untuk keluarga, saudara mara dan sahabat handai disana..Amin.............
 

Saturday, 6 December 2014

Rumah Fairy Tale

leya | 01:45 |

woot woot...ehehehe
 
Cantik, ohsem dan comey giler rumah ni...memang seolah berada di alam dongeng macam Cinderella. meh usha...
 
Rumah ni rumah pengurus bola sepak Terengganu, Cikgu Marzuki yg terletak di Setiu Terengganu.


RUMAH FAIRY TALE MILIK CIKGU MARZUKI DI TERENGGANU

RUMAH FAIRY TALE MILIK CIKGU MARZUKI DI TERENGGANU

RUMAH FAIRY TALE MILIK CIKGU MARZUKI DI TERENGGANU



RUMAH FAIRY TALE MILIK CIKGU MARZUKI DI TERENGGANU
RUMAH FAIRY TALE MILIK CIKGU MARZUKI DI TERENGGANU

RUMAH FAIRY TALE MILIK CIKGU MARZUKI DI TERENGGANU
 
Mesti request dari anak kesayangan le tuh...
lepak rumah je pun takpe tak payah keluar haha...
 
 

Monday, 16 June 2014

Dubai dulu dan kini

leya | 12:46 |

Dubai 1991

Dubai 2005

Dubai 2012

Dubai 2013

Saturday, 4 January 2014

Artis muda berhijrah..

leya | 17:57 |

Semenjak 2menjak ni dah makin ramai n bertambah artis perempuan kt Malaysia ni yg berhijrah dari free hair kepada bertudung litup. Sangat sweet n gojes je mereka2 ni bila mengenakan tudung or shawls dan berfesyen muslimah. Admired them a lot. Paling ketara dgn perubahan yg drastik mcm Wardina, Irma Hasmie, Catriona Ross, Yatt Hamzah, Siti Nordiana, Farah Ashikin, Diana Amir, Shila Amzah, Abby Abadi, Memey dan Puteri Sarah. Sebelum berhijrah mereka2 ni memang berpakaian agak seksi dan adakalanya menjolok mata. Selepas berhijrah ni mereka memang betul2 berpakaian mengikut syariat islam iaitu berjubah ataupun berbaju loose dan diserikan dgn tudung or shawls yg menutup dada dan dipakai sopan sekali. Thumbs up utk mereka semua. 

Tapi adakalanya aku tak paham kenapa ada artis yg memang diawal kemunculan mereka memang dah bertudung litup tetapi ada sesuatu yg mengganggu imej mereka seperti Bienda dan Fida Ibrahim. Dgn mekap yg tebal dan kening yg ketara dicukur dan dilukis, imej Bienda nampak teruk sangat. Fesyen yg dikenakan pun agak heavy sgt nampak messy sana sini ditambah dgn pemakaian contact lense berbagai warna. Mcm Wardina yg aku perasan masa awal2 berhijah kening dia memang dicukur la tapi tak lama lepas tu kening dia dah tumbuh lebat dan dia hanya membiarkan saja. Mcm si Fida ni plak kadang2 dia pakai baju ketat pastu tak tutup dada. Alasannya dia hanya mengikut tuntutan pereka fesyen dan menjadi model utk produk sliming. Walllahualam.....




fida

Semoga mereka berdua mendapat hidayah utk membezakan antara tuntutan syariat dan tuntutan manusia mana satu lebih penting dan harus diutamakan...amin

Wassalam...............