Followers

Monday, 16 April 2012

Tempat keje baru..

leya | 13:56 |
Salam 1 Malaysia semua n hepy monday blues..hehehe

Lame sangat x update belog yg kesian ni..dkt sebulan gak la..xde mase sangat dah skrang ni bz keje kt opis (bz la sangat)..pejam celik rupenye dah setahun dh belog aku ni cepatnya mase berlalu..
Update arini berkenaan ngn tmpat keje baruku..bile dah msuk tmpat keje baru ni mcm besela mcm2 prangai ade t'utama senior2 kt cni..yerla senior la katekan...

Memangla perlu ada rase senioriti dlm diri dorang yg dah berbelas2 thn bekerja kt cni kan tapi at the same time perlu gk hormat menghormati sesama manusia lbh2 lagi kt dept aku tu semuanya pmpuan..all ladies kate omputih..kite yg junior n muda mmg automatic akan hormat mereka2 yg senior dan lbh berusia dr kite btol x? tapi bukan bermakna dorang xperlu nk hormat kte yg muda n baru ni...juz hormat sesama manusia n wanita je, as simple as that...

So,bile takde rse hormat sesama manusia maka timbullah perasaan iri hati, ego, bongkak riak dan sebagainya...
paling aku tak suka kt orang yg memburuk2 kan orang lain dibelakangnya..depan kemain baik, pijak semut pun xmati...mcm takde pape je tp kt blakang bkn main mengata,mngutuk itu ini..takpe memang kte xdgr tapi Allah S.WT maha mendengar...1hari akan ada pengajaran utk dorang...

Mcm kes kakak2 kt tmpat keje baru aku ni, kalo aku xde,diorang akan mngumpat psal aku..kalo kwn bru lgi sorang tu xde diorang akan mngumpat plak psal die...mcm tu la seterusnya...mcm harem je..kdg2 benda atau hal kecik pn bole jadi isu..ade ke aku blk umh xbgtau dorang,dorang report kt team leader? benda kcik je kot bole jdi isu...mcm budak2..

Then dorang memang cepat sgt nak buat penilaian ataupun judge org..ape yg dorang nmpk tu yg dorang trus judgekan...tak kenal maka tak cinta..besela kan name pon baru,so mmg take time la nk ssuaikan diri dgn environment bru nie..asalkan aku nk mmber baru yg lain tak kaco life dorang..susah kalo ade orang yg perangai cmtu..fikiran sempit + kolot...selagi ktrang bole bersaba,tahan jela...Wallahualam ^^


5 comments:

ABU said...

pindah tempat kerja baru ke.. tu la pasal kalau tmpt kerja baru jumpa orng baru.. pengai pun lain lain..

nak jugak cari kerja baru tapi fikir2 aku jenis yg susah nak mnyesuikn diri kat tempat baru..

leya said...

yup tkr keje bru ni..tula kn mcm2 prangai ade..msalahnye msg2 nk tnjuk hebat n xleh tgk org lain sng...smela aku pn ssah gk nk ssuaikan diri tp lme2 insyaallah ok..

c'axoera ヅ said...

semangat baru :)

leya said...

azam baru,semangat baru semua baru ;)

Raz said...

sabar ye dear.. kerja mana-mana pun the situation will happened. :) tp yg penting kita mesti happy all the way our own life :) be smile always