Followers

Tuesday, 13 March 2012

Teruknya services!

leya | 13:53 |
Alooppp..lame btol le tak update status kt blog ni ek..sejak keje kt tmpat baru ni memang tak mase sgt sebab keje pn banyak tak mcm tmpat keje lame dulu..ni pun amik mase dr lunch hour kjap nak meng'update' blog..

Hari ahad aritu g dating ke The Curve tu kan..pastu gi makan kt Kenny Rogers...huh sedih btol tgk suasana dalam restoran tu..dapurnya kt luar plak tu, ada ke patut..kebetulan aku dduk kt sbelah je dapur tu so bole le nmpk aktiviti dorang..rase mcm tak proper plak dapur letaknya kt luar..ishhh


Satu hal lagi service pon tak brapa nk bagus sgt..ada ke ptut salah bagi order...mcm biasala kan mntk quarter meal ngn side order tu..tang side order tu la yg dorang salah letak...pastu dah panggil budak tu ckp yg salah letak meal tu, bdak tu juz sengih2 dan blah mcm tu je..ade ke patut? tak pasal2 la ktrang tukar sendiri meal yg salah tu..tak ke mcm spoil tu? Yg muffin tu pun same ktrang mntk chocolate tp die bgi 1 chocolate, 1 banana?? setahu aku la tak terkluar langsung prkataan banana ataupun pisang mase order tdi..aduhaiii fail btol..pekak ke nerbes ke?

Time nak bayar lak pun t'hegeh2 cashier tu nak cari resit untuk meja ktrang..supposly ckp je no.meja trus la dpt trace kn..ni tak buat customer t'tnggu2 lgi adela...dah tu salah pulak ltk no.meja..kt resit lain, yg meja ktrang mkn lain..tp nsb baik menu nya btol...aduhaiii geleng pala aku..

Dah dpt resit tu nk je aku hentam bdak cashier tu..'kalo tak nak byar service charge ni bole tak? dahla salah amik order, meja pn salah"...10% charge tu babe! tak berbaloi btol...

Sepatutnya kejadian cmtu tak bolela terjadi kt restoren yg dah establish mcm tu kan...tgk pkerja die pn mostly mcm budak bru abes skolah..tak matang langsung..tempat pon tak strategik, ade ke patut dapur ltk kt luar sme2 ngn meja customer...sambil mkn ko bole tgk cara dorang bekerja...time aku aritu kebetulan ada sorang staff die tgh marah2 la kot buat keje sambil hentak2 barang..apehal?

p/s~ dah tak nak la lepak kenny rogers kt the curve tu lagi..buat spoil mood je..

2 comments:

SimplySeoul said...

memang patut u sound macam tu. haiih, kalau setakat makan 10-15 ringgit xpa. ni kalau dah bayar smpai 40 ke 50 then service menyusahkan org buat apa.

leya said...

tula psal..mmg nk sound je tp kwn sruh saba je..fuhh xnk pegi dh