Followers

Thursday, 15 December 2011

Sayang kereta basuh basuhkan...

leya | 16:27 |
Ntah kenapala anak dara sorang dibelenggu kemalasan yg teramat sangat...bawak kehulu kehilir je tau tapi jaganya xtau pun...yg tau bila masa nak ke pam stesyen utk isi minyak..hal-hal lain emmm hampeh..
Ni la kete bibah kesayangan hamba ni kemain pemalas btol nak basuhkan beliau..merata-rata najis burung sana sini pun tak diendahkan..ape kejadahnya kemalasan ku ini?? sampai ayah pun tegur "tak ada niat ke nak membasuh bibah ekau ni ha?" perghh 'niat'? hehehe btol2 mendalam maksudnya tu..pernah sekali sampai ayah sendiri yg tolong bersihkan segala najis burung yg tanpa segan silu membuang ke atas bibahku..takut lama-lama jadi berkarat kete ko katenye...dalam hati memang selalu pasang niat yg setiap ujung minggu akan basuh bibah nie...tapi dari minggu ke minggu sampai dah nak masuk bulan baru pun tak jugak dibasuhnya bibah tu...hanya sekadar lap-lap je..tu baru bahagian luar belum masuk bab kt dalam kete g..hahaha..memang kalo tengok karpet alas kaki tu memang la byk habuk batu2 kecik sume tu..memang malas btol nak kibas-kibaskan alas kaki tu bagi buang habuk sampah sume adoiyaii...kadang-kadang agak segan + malu gak la kalo kawan2 or member opis yg tumpang naik skali..mesti dorang ckp mcm2 punye la...huh tu la puncanya pun dari diri sendiri gak kan..sape suruh pemalas yg amat...okla2 mulai saat ni ataupun emm start tahun depan la ek (kira azam tahun baru gak tu) akan ku rajinkan diriku ini untuk membasuh dan membersihkan kete bibah kesayangan hamba tersebut...kesayangan 1 family gak tu almaklum tomey hahaha...


p/s ~ nak anginkan tayar pun malas gak ni camne??

2 comments:

SimplySeoul said...

Hehe, kena manjakan keta. Nanti dia meragam.

leya said...

yup btol tu..karang merajuk lak dia haha...