Followers

Friday, 30 December 2011

Eskelator gergasi

leya | 13:01 |

Di kawasan pedalaman Colombia, sebuah eskelator gergasi telah dibina bagi kemudahan 12,000 orang penduduk di kawasan tersebut yg merupakan kawasan kedua termiskin di negara itu. Ianya dibina bagi menolong penduduk disini yg perlu menaiki kawasan bukit setinggi kira-kira bangunan 28 tingkat (uuii dasyattt..). Dengan adanya eskelator ini, penduduk disini boleh turun ke pekan dengan hanya dalam masa 5-6minit sahaja berbanding sebelum ini yang memakan masa hampir 35minit (turun bukit cara manual..pkai kaki daaa..). Eskelator ni depecahkan kepada 6 seksyen supaya penduduk dari setiap bahagian dari kampung boleh menaiki eskelator dengan senang. Jom usha gambar eskelator tersebut..:



kemain santai kome berdua ye...


uiii dasyat dorang ni kat celah bedah atas bukit mane tah boleh gak buat penempatan gak ek...tapi ada 1 kemusykilan kat kepala ni...benda alah ni kan ke pakai elektrik kan?? nampak kat gambar memang tak ada bumbung kan? then kalau hujan, petir, ribut dan seangkatan dengannya macam mana?? tak ke merbahayakan nyawa dan keselamatan gak tu?? ishhh..

5 comments:

Miss Volvo said...

naik turun tangga la sihat :D

leya said...

tngga bergerak hehe...

Cikpuan rara said...

bapak ah.kalau hujan cane?

leya said...

tau xpe kn..x beragak org yg buat ni..sian kt dorg yg xtau pape tu

Diyana Ridzuan said...

bw here.done follow u.follow me back. ;D