Followers

Tuesday, 5 July 2011

~ mee bandung ~

leya | 15:34 |
Untuk beberapa tahun,Ahmad Sufian telah mengadakan hubungan sulit dengan orang gajinya,Sutina ...
Suatu hari, Sutina memberitahu Ahmad Suffian yang dirinya mengandung ...Ahmad Suffian yang tidak mahu merosakkan perkahwinannya, telah mengambil keputusan untuk menghantar Sutina balik ke Bandung untuk
melahirkan anak mereka di sana ...Beliau berjanji akan menanggung segala kos untuk anak tersebut sehingga anaknya nanti berusia 18 tahun ...

Supaya rahsia mereka berdua tidak terbongkar, Ahmad Suffian menyuruh Sutina supaya menghantarkan sekeping poskad dengan menulis perkataan "Mee Bandung" dibelakangnya setelah anak mereka lahir nanti .. Ahmad Suffian akan menguruskan segala perbelanjaan untuk anaknya setelah mendapat poskad itu nanti ...

Suatu hari, 9 bulan selepas itu, ketika Ahmad Suffian pulang dari kerja, isterinya Norzalina menegur Ahmad Suffian dengan muka yang keliru ..."Bang ... abang dapat poskad yang peliklah hari ni," kata Norzalina.
"Oh, tak pe ... bagi poskad tu kat Abang. Nanti abang jelaskan," kata Ahmad Suffian.
Norzalina pun memberi poskad itu kepada Ahmad Suffian dan melihat Ahmad Suffian membaca poskad tersebut, sebelum muka Ahmad Suffian bertukar menjadi biru, ungu dan terus pengsan!!
Poskad itu berbunyi ...
"Mee Bandung, Mee Bandung, Mee Bandung, Mee Bandung - 2 ada telur, 2 tiada telur. Tolong hantarkan kuah lebih ya!"

View Image
yg ade udang tak nak?


p/s ~ kembar 4 barangkali heeee ^^'

9 comments:

Nur Fajariah said...

haha..ye ah kot.2 prmpuan 2 lelaki...

terliur lah mee tu.sbr2..=)

zaty said...

hahaha. xleh bla. 2 ade tlur 2 xde.
nk yg ade udang. :)

leya said...

fajariah: haha trus kmbar 4 die bgi...slurpp sdp ek tgk :D
zaty: yg ade udang kne bg kuah lebih sikit hahaha:p

ayie said...

hahaha.. ape kejadahnyee srh buat ayat mee bandung..haha lawak tol la..

Bigdaddyz said...

hehe....macam2...

leya said...

ayie: haha dh xnk bgi bini die tu tau trpksala..
bigdaddyz: hehehe ;p

sarah said...

haha mee bandung..tp mee bandung sedap..neway thanks ya view my blog :)

Sofya said...

pandai wat lawak...

leya said...

sarah: old time feveret sume org tu kn2...same2 :D
kak sofya: :D